Get Social With Us
Custom Paper Design | Alimente sănătoase: Quinoa
7872
single,single-post,postid-7872,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,vertical_menu_transparency,vertical_menu_transparency_on,select-theme-ver-2.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_responsive
quinoa

Alimente sănătoase: Quinoa

Astăzi inaugurez o nouă categorie de articole, în care voi prezenta săptămânal un aliment sănătos și o rețetă care să îl conțină ca ingredient.

Bineînțeles trebuia să încep cu unul dintre preferatele mele: QUINOA.

Ce este Quinoa?

Quinoa este o pseudocereală înrudită cu sfecla și spanacul și era cultivată de incași care o numeau și “cereala mamă” sau “aurul incașilor”.  Nume pe drept câștigate, deoarece Quinoa posedă calități cu totul deosebite:

  • Conține de două ori mai multe proteine decât alte cereale, fiind alimentul ideal în dietele vegetariene și reprezentând un substituient foarte bun al cărnii
  • Conține mai mult calciu decat laptele, devenind o sursă inestimabilă pentru persoanele cu intoleranță la lactoză. De asemenea calciul din quinoa se absoarbe mai ușor decât cel din lapte.
  • Deține toți cei opt aminoacizi esențiali organismului uman, necesari în dezvoltarea țesuturilor, astfel că ea este recomandată în alimentația bebelușilor.
  • Nu contine gluten, fiind excelentă pentru persoanele care nu tolerează glutenul și pentru bebeluși, în a căror alimentație nu sunt încă introduse produse care conțin gluten.
  • Previne apariția diabetului de tip II, aducând la un nivel normal zaharul din sânge, reduce cantitatea de grasimi din sânge și nu produce colesterol sau o rigidizare a arterelor.
  • Previne apariția calculilor renali.
  • Conține amidon (dar mult mai puțin decât orezul), zaharuri, ulei (conținut ridicat în acid linoleic esenţial), fibre, minerale și vitamine. Boabele de quinoa sunt bogate în vitaminele A, C, D, E, K și vitamine din grupa B-urilor. Este sursă bună de fier, calciu, crom, cupru, fluor, iod, magneziu, potasiu, seleniu, zinc.
  • Datorită vitaminelor și mineralelor, quinoa stimulează sistemul imunitar.

Unde găsim Quinoa?

Se găsește în magazinele Plafar sau Bio și prețurile sunt undeva in jur de 20-24 RON/punguța de 500 de grame.

Destul de scumpă în comparație cu orezul, însă trebuie să știți că își triplează volumul în timpul fierberii.

Cum pregătim Quinoa?

Acest superaliment se pregătește asemenea orezului, prin fierbere, în proporții de 2:1 adică 2 căni de apă sau supă de carne/legume la 1 cană de quinoa.

Începem prin a spăla bine de tot sub jet de apă boabele de quinoa, deoarece ele sunt acoperite cu o substanță numită saponin, care le protejează în timpul creșterii dar care este foarte amară. O clătire temeinică a boabelor înainte de a fi puse la fiert va rezolva problema.

Quinoa poate fi fiartă și direct în apă, dar dacă o fierbem în supă de pui sau de legume, va fi excelentă.

Iată cum i-am pregătit Marei quinoa pentru prânzul de ieri:

Am început prin a face o supă de găină de țară cu multe legume.

Când am fost gata cu supa, am oprit focul și am măsurat o cană de quinoa pe care am pus-o într-o sită foarte deasă și am spălat-o bine, bine de tot cu un jet puternic de apă călduță, timp de 2 minute.

Am transferat-o într-o crăticioară, apoi am măsurat și adăugat 2 căni de supă de pui. Am mai adăugat cam 1/4 de linguriță de sare și am așteptat să dea în clocot.

Cănd a început să fiarbă, am micșorat focul la minim, am acoperit cu un capac și am setat cronometrul de bucătărie pentru 15 minute. După ce timpul s-a scurs, am oprit focul și am lăsat totul acoperit pentru încă 5 minute.

Gata!

Boabele sunt acum umflate și pufoase, translucide și gata de mâncat! Din restul supei am făcut supă cu găluște și am fost gata cu prânzul pentru ieri și astăzi.

Mie îmi place să fierb quinoa și simplă, doar în apă cu sare, deoarece are un gust foarte bun…..de alune! :D

Dacă nu face deja parte din alimentația voastră, dați-i o șansă și încercați să o pregătiți și consumați măcar o dată pe săptămână.

Mie îmi place foarte mult!

Zi minunată și săptămână ușoară!

Raluca

7 Comments

  • Rolling Ideas

    14.01.2013 at 08:24 Reply

    Îmi place noua ta rubrică. N-am mâncat niciodată quinoa, dar dacă îi faci aşa bună reclamă, voi încerca.

    • admin

      14.01.2013 at 08:51 Reply

      Bună! Mă bucur foarte mult că te-am convins să o încerci – este o alternativă mult mai completă nutritiv a orezului. Eu iubesc orezul (pilaf, risotto, cu lapte și scorțișoară) însă de când am descoperit quinoa am pregătit-o mai des decât orezul. A fost de altfel unul dintre primele alimente primite de Mara la diversificare.

  • Geo

    14.01.2013 at 10:27 Reply

    Eu am fiert-o saptamana trecuta cu broccoli si am adaugat la sfarsit branza cheddar rasa. Iar azi o am in meniu cu fasole verde si peste :)

    • admin

      14.01.2013 at 10:46 Reply

      Două combinații minunate! Mă duc să le pun și pe Facebook, ca idei de mese cu Quinoa!

  • luminita

    14.01.2013 at 12:06 Reply

    maine am drum spre Plafar si vorba ta….o sa-i dau o sansa. M-ai facut curioasa ,sper sa placa si copilasilor mei. PUUP SI INSPIRATIE.

    • admin

      14.01.2013 at 14:32 Reply

      Bună Luminița! Mă bucur că ai să o încerci – să îmi spui dacă ți-a plăcut! Toată treaba este să o speli bine de tot înainte de a o pune la fiert ca să dispară amăreala. Este foarte bună! Sper să le placă și celor mici, ar fi tare sănătoasă pentru ei – sunt convinsă ca dacă aud că le-ai pregătit ceva “super-special și bun” vor fi dornici să o încerce. ;)

  • Eliza

    14.01.2013 at 20:11 Reply

    va recomand sa consumati quinoa in primul rand din punct de vedere al proprietatilor pe care acestea le detine iar in al doilea rand pentru faptul ca modul de preparare este f usor (asemeni orezului), eu mi-am cumparat la cantitatea de 500g de aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1680&denumire=Quinoa_ecologica_BIO_500g Recomand!

Post a Comment


Captcha Captcha Reload