Get Social With Us
custom paper design | Cum organizăm petrecerea pentru ziua de naștere a copilului?
4545
single,single-post,postid-4545,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,vertical_menu_transparency,vertical_menu_transparency_on,select-theme-ver-2.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_responsive
Cum-organizam-petrecerea-091

Cum organizăm petrecerea pentru ziua de naștere a copilului?

Facem petrecere! De ce să mă apuc mai întâi?

Acesta a fost un subiect de care m-am lovit deseori, indiferent de tipul petrecerii pe care l-am organizat și de numărul invitaților.

Sunt atât de multe detalii pe care trebuie să le avem în vedere și dacă nu sunt bine planificate de la bun început ne trezim că alergăm la magazin după pâine cu o oră înainte de a sosi invitații sau că la final, deși petrecerea a fost minunată, ne-a costat de două ori mai mult decât ne propusesem…..

Pe parcurs, am schițat un fel de “listă” pentru a mă ajuta pe care am adăugit-o pe măsură ce mai descopeream câte ceva important.

Și cum este frumos să împarți, în continuare veți găsi “descoperirile” mele de până acum. Bineînțeles, lista este deschisă așa că vă aștept cu cât mai multe propuneri de îmbunătățire.

Să presupunem că organizăm ziua de naștere a celui mic.

Am constatat că cele mai importante aspecte pe care trebuie să le am în vedere sunt atunci când planific petrecerea sunt:

  1. BUGETUL
  2. LISTA DE INVITAȚI
  3. LOCAȚIA
  4. TEMA
  5. MENIUL
  6. MĂSURI DE PRECAUȚIE
Fiecare dintre ele este decisivă pentru felul în care petrecerea va fi structurată și în care aceasta se va derula.

BUGETUL

Da, din păcate cu el trebuie să începem, dar el este cel care dictează cât de mult ne putem întinde cu cheltuielile, câte accesorii adiționale putem lua și câți invitați putem avea. Bugetul alocat ne va spune dacă :

  • vom organiza petrecerea acasă, la un loc de joacă sau un spațiu special amenajat pentru petreceri pentru copii.
  • câte accesorii vom cumpăra pentru a decora spațiul în care se va desfășura petrecerea
  • dacă vom cumpăra mâncarea și dulciurile de la magazin sau dacă vom face în casă o parte din ele sau chiar tot meniul stabilit
Dacă ne dorim ca petrecerea să fie desăvârșit organizată (cu toate accesoriile și detaliile care dau savoare unei petreceri), vom calcula foarte ușor un cost/persoană și raportându-ne la buget ne vom da seama dacă putem invita la petrecere toată clasa sau doar 10-12 copii.

LISTA DE INVITAȚI

Faceți o listă de invitați care să aibă cam cu 15-20% mai mulți invitați decât v-ați propus. În general un procent de doar 70-80% din cei invitați inițial confirmă participarea și este bine să aveți o rezervă de nume.

Începeți cu frați/surori și cel mai bun prieten al copilului și continuați lista – implicați-l în mod activ pe sărbătorit în stabilirea listei dacă acesta este suficient de mare pentru a lua aceasta decizie. Stabiliți de acum dacă copiii vor veni însoțiți de părinți și luați-i și pe aceștia în calcul.

LOCAȚIA

Este momentul să stabiliți data și ora petrecerii, precum și locul în care aceasta se va desfășura.

Dacă faceți petrecerea într-un spațiu de joacă vizitați locația și notați toate aspectele importante deja existente sau pe care ar trebui să le aduceți suplimentar.

  • Există instalație pentru muzică? Funcționează?
  • Sunt suficiente mese și scaune pentru numărul de invitați stabilit?
  • Este sala frumos decorată? Care ar fi articolele suplimentare pe care ar trebui să le aduceți pentru a decora sala?
  • Sunt curate toaletele? Acesta este un aspect foarte important în alegerea locației.
Dacă faceți petrecerea acasă:
  • Care este spațiul pe care îl vom aloca petrecerii?
  • Avem casetofon pentru muzică?
  • Cum organizăm spațiul? Vom așeza copii la mese sau vom face un bufet de unde se vor servi?

TEMA

în imagine petrecere cu tema Cenușăreasa

Chiar sărbătoritul/a este cel/cea care va răspunde acestei întrebări. “Vreau să fie cu prințese!” sau “Vreau să fie cu avioane!”….
Așa vom stabili culoarea pe care ne vom axa și accesoriile pe care le vom achiziționa.
În general, acesoriile absolut necesare pentru o petrecere frumos asortată unei teme sunt:
  • Invitațiile la petrecere
  • Banner “La mulți ani!”
  • Decoruri pentru prăjituri
  • Etichete pentru sticlele cu apă
  • Etichete pentru mâncare și prăjituri
  • Etichete pentru diversele activități din timpul petrecerii
  • Semn “Spre petrecere”
  • Semn “Petrecerea este aici”
  • Baloane

Dacă vreți să vedeți lista completă a articolelor pe care eu le-am găsit utile pentru petrecere, puteți să o vedeți aici.

Faceți o schiță a felului în care veți aranja și decora mâncărurile și prăjiturile, astfel încât să arate cât mai spectaculos.

Dacă faceți un Candy Bar, faceți și o schiță a acestuia și o listă a tuturor articolelor care vor fi necesare pentru aranjare.

Planificați câte o activitate pe care să o facă copiii pentru fiecare jumătate de oră de petrecere (în funcție de tema aleasă). Toate petrecerile în care copiii au activitățile planificate sunt mai reușite decât cele în care sunt lăsați pur și simplu să se joace. Interacționează mai mult și mai frumos și puteți fi foarte creativi atunci când inventați jocurile, plecând de la tema petrecerii. Achiziționați accesoriile necesare.

Nu uitați nici de micile atenții (favor bags) pentru invitați. Este un aspect pe care eu insist întotdeauna – la plecare, fiecare copil va primi din partea sărbătoritului un mic cadou în semn de mulțumire că a venit la petrecerea lui. Nu este nevoie să fie ceva foarte scump, gestul contează!

Aici puteți vedea ce au primit invitații la petrecerea Marei de 1 an.

MENIUL

via

Stabiliți meniul cel mai potrivit in funcție de buget și de numărul de invitați. Începeți cu o listă cu toate mâncărurile și prăjiturile, în ordinea în care vor fi servite și menționați daca vor fi comandate sau făcute în casă.

Pentru cele pe care le cumpărați, întrebați cu cât timp înainte trebuie să dați comanda și puneți un reminder în calendar la data la care trebuie să faceți acest lucru.

Dacă le faceți acasă, începeți cu o centralizare a tuturor ingredientelor de care veți avea nevoie și ce aveți deja disponibil.

Stabiliți care sunt felurile ce pot fi pregătite în avans și congelate și a acelora care trebuie făcute cu o zi înainte de petrecere.

MĂSURI DE PRECAUȚIE

Acesta este un capitol important și deseori uitat din planificare. Ideal este să nu avem niciodată nevoie de ele, dar e mai bine să fim pregătiți cu câteva informații din timp.

  • Este vreunul din invitați alergic la anumite ingrediente sau mâncăruri (ex: gluten, lactate, nuci, arahide, are diabet)? Dacă da, asigurați-vă că aveți și pentru aceștia 2-3 variante de mâncare și dulciuri alternative – vor aprecia cu siguranță faptul că v-ați gândit la ei!
  • Petrecerea are loc la piscină? Întrebați părinții dacă copii știu să înoate și faceți o listă cu toți invitații și cu acest detaliu trecut în dreptul numelui lor. Angajați un salvamar (este OBLIGATORIU) și predați-i acestuia o copie a listei mai sus menționate.
  • Acolo unde vor fi mai mulți copii care aleargă și se joacă, vor fi sigur și căzături sau lovituri accidentale. Este bine să pregătiți o mică trusă de prim ajutor în caz că veți avea nevoie de ea. Ar trebui să conțină: plasturi, fașă din tifon, comprese sterile, apă oxigenată, betadină.
  • Verificați care este spitalul cel mai apropiat de locația petrecerii.

Acestea au fost principalele puncte pe care le am în vedere atunci când organizez o petrecere, sper să vă ajute pentru a organiza petreceri minunate!

Iar dacă organizați petrecerea acasă, luni postez o listă pe care o puteți urmări pentru a vă asigura că nu vă scapă nimic din vedere.

Weekend frumos!

Raluca

3 Comments

  • Rolling Ideas

    02.11.2012 at 17:20 Reply

    “Facem petrecere! De ce să mă apuc mai întâi?”
    De cap :D

    Un articol scris foarte bine şi util – cred că este folositor şi pentru zilele de naştere ale adulţilor sau pentru orice altă petrecere, indiferent de ocazie.

    • admin

      02.11.2012 at 17:37 Reply

      EXACT la asta m-am gândit și eu după ce am terminat de scris propoziția! De asta nici nu am schimbat-o, am lăsat-o așa!
      Că primul lucru îți vine să te iei cu mâinile de păr! :D
      Dar sper că lista de acolo să mai taie din stocul de antinevralgice pe care și l-ar face în mod normal organizatorul petrecerii. :D

  • Dana

    02.11.2012 at 09:03 Reply

    O sa salvez in calculator acest post. E foarte util si sigur imi va folosi drept ghid la organizarea petrecerii pentru primul anisor al Amaliei! :*

Post a Comment

Captcha Captcha Reload